Goedemorgen!

23 mei 2015 - Chiang Mai, Thailand

Goedemorgen, voor jullie wat leesvoer voor bij het ontbijt. Ik wil proberen wat vaker een blog te plaatsen zodat het geen hele lange verhalen worden elke keer!

Woensdag 20 mei: Ayutthaya
We kregen vanochtend heerlijk ontbijt, 3 sneedjes geroosterd brood, gebakken ei en yoghurt met vers fruit. Voor deze drie dagen hebben we een fiets gehuurd, het is maar te hopen dat ik hem weer heel kan afleveren want hij valt bijna uit elkaar... het was een hele kunst om bij Wat Chaiwatthanaram te komen, dit komt omdat het buiten het 'eiland' ligt en er maar 2 of 3 bruggen zijn waar wij als fietsers over konden. Ook het verkeer is een dingetje omdat alles rijdt en gaat zoals je het niet verwacht, maar daar worden we al snel wat beter in! De tempels waren erg mooi. Twee monniken maakten stiekem van ons foto's en vroegen toen we dichterbij waren met handgebaren of ze met ons op de foto mochten.

Donderdag 21 mei: Ayutthaya nacht trein naar Chiang Mai
Vandaag moesten we voor 12u uitchecken. Gelukkig konden we onze tassen daar laten omdat we pas om 19.45 de nacht trein richting Chiang Mai namen. Ik ben op de fiets nog naar een paar tempels/ruïnes geweest en op de terug weg kwam ik langs een Floating Market. Wat veel gezelligheid, overal bootjes met etenswaren en er omheen allemaal kleine propvolle winkeltjes! Super leuk om te zien. Met zo'n 38 graden met mijn lange broek en vest aan (om zo min mogelijk te hoeven smeren en te verbranden) was ik blij dat ik weer bijna bij het hostel was. Totdat ik niet kon oversteken bij het spoor, terwijl op mijn kaartje stond dat dat wel kon. Pff, het leek erop of ik helemaal om moest fietsen.. Toch een paar locals gevraagd of ik er niet toch ergens over kon,dit kon wat dichter bij het station. Maar toen ik daar aankwam zag het er uiteraard iets anders uit dan bij ons. Het spoor lag erg hoog en er was niks verhard. Fietsje op de nek genomen, goed uitkijken en gaan.

Vrijdag 22 mei: Chiang Mai
Gisteravond zouden we de trein van 19.45u nemen. Dit werd al gauw 21.00u en toen we navraag deden bleek dat hij pas om 23.35u zou komen. We konden ons ticket omboeken naar een die om 21.30u ging. Het was een lange, verschrikkelijke, beroerde nacht.. het is een slaaptrein, je zou dan denken dat het redelijk confortabel is maar dat was niet het geval. Je ging van links, naar rechts van je bed! Aangekomen bij het hostel hebben we wat boodschapjes gedaan en het lekker rustig aan gedaan!

1. Ria venema:
    23 mei 2015
    Jolijn wat een prachtige foto's steeds..ik had niet zoiets moois verwacht...
    Dit word een avontuur die je hele leven bij blijft..
    Ik lees en bekijk de foto's met plezier en pfff al die tempels en buddhas (vast verkeerd geschreven)
    De mensen lijken mij ook erg vriendelijk!!

Ik hoop dat jullie samen nog veel moge zien en genieten....maar dat lukt wel zo te zien...

Liefs ria en kiek good uut!!
  2. Irma Bellers:
    23 mei 2015
    leuke verhalen weer!Lijkt me erg leuk daar en vriendelijke mensen.
    Veel plezier nog.Liefs
  3. Zusje:
  4. OmaG:
    24 mei 2015
    Lieve Jolijn.
    Kon ik ook maar even naar die winkeltjes.
    Lijkt me super leuk.
    Groetjes.