Bye Bye Thailand, hello Cambodja!

29 mei 2015 - Siemréab, Cambodja

Alweer aangekomen in het 2e land Cambodja! Wat een wereld van verschil, en o zo prachtig!

Zaterdag 23 mei:
Zoals gewoonlijk was ik vanochtend weer erg vroeg wakker.. Ik hoop dat me dit niet gaat opbreken op den duur! Ik ben een rondje gaan lopen en op elke hoek van de straat staat iets van een tempel, grappig om te zien dat ze ook allemaal heel erg verschillend zijn. Toen Manouk ontwaakt was zijn we richting een shopping hall gelopen. We waren wel nieuwschierig omdat hier ook een H&M moest zitten. Ze hebben precies dezelfde kleren voor ongeveer dezelfde prijs als in Nederland. Op de terug weg kwamen we langs een Night Bazaar en Market. Zoveel leuke kleine raampjes met van alles, super gezellig ook met overal bandjes.

Zondag 24 mei:
Vandaag werden we om 8u opgehaald om richting het olifanten kamp te rijden. Erg leuk maar we vonden het ook wel een beetje spannend. Eerst gingen we langs een Orchideeën/vlinder boerderij, daarna kwamen we aan op het kamp. We zagen meteen al de joekels van olifanten in het land lopen! Hier woont ook een familie Long Neck. Ze hebben een lange gouden koker om hun nek en hiermee rekken ze hun nek op. Eerst mochten we een leuk pakkie aantrekken zodat de olifanten ons zouden herkennen, daarna kregen we bananen die we ze mochten voeren. Één voor één mochten we op een olifant proberen te klimmen, haha wat een kunst. Dmv een commando tilde hij zijn voorpoot op en vanuit daar moest je zelf verder klauteren. Nadat we een aantal commando's hadden geleerd zoals, Pai Pai is vooruit en How is stop (niet geheel onbelangrijk) gingen we met zn tweeën op een olifant. De eerste aanraking met een olifant voelde trouwens erg apart, de huid is erg hard en ruw waardoor ik aardige schuurplekken aan mijn benen had aan het eind. We liepen een groot rondje en kwamen toen bij het water, we gaven het commando zodat hij zou gaan liggen. Hier had hij helaas geen zin in en bleef stug staan haha. Uit het niets ging hij toch liggen en Manouk nam het zwemmen met de olifant wel heel letterlijk. We hebben hem gewassen wat hij heerlijk vond. Daarna mochten we weer op hem klimmen en gingen we weer richting het kamp. Als beloning hebben we hem bananen gegeven. Ze worden hier goed behandeld, in veel parken zie je dat ze worden mishandeld en met een zitje rijden. Dit is erg slecht voor de rug van de olifant. Vandaar dat we bewust voor dit park hebben gekozen! Daarna was het tijd voor de lunch wat we hard nodig hadden voor een trekking richting de waterval. Wat was dit mooi, we moesten letterlijk klauterend naar de top! Onze laatste activiteit was rafting, het weer werd wat slechter en dus de rivier woester. Een aantal keer waren we verrast dat we nog in het bootje zaten en niet om waren geslagen. Al met al was het een super gave dag, waar we veelal klauterend door zijn gekomen!

Maandag 25 mei:
We gingen vandaag een dagje naar Pai. De rit ernaartoe was erg mooi, een weg met heel veel bochten waardoor een reistabletje erg fijn was. De omgeving maakte alles goed, prachtige heuvels en landschappen! Helaas hadden we het stadje in 30 min ongeveer wel gezien. Er zijn veel bezienswaardigheden buiten het stadje waar je niet lopend heen kan, hier hadden we alleen niet genoeg tijd voor wat erg jammer was. Het was mooi maar als je ooit van plan bent om naar Pai te gaan, blijf dan een paar dagen!

Dinsdag 26 mei: Nachtbus naar Bangkok
Na het uitchecken wilden we een aantal tempels bezichtigen. Het was erg heet en nadat we 3 tempels hadden gezien hebben we een leuk tentje opgezocht waar we wat hebben gegeten. We hebben in het hostel op de bus gewacht, we kwamen aan de praat met een stel uit Nederland. Het meisje kwam uit Ootmarsum!
De bus rit was erg schokkerig en slapen kwam er bijna niet van..

Woensdag 27 mei: Siem Reap, Cambodja
We kwamen vroeg aan in Bangkok, nu vragen jullie je waarschijnlijk af waarom van Chiang Mai met de bus naar Bangkok en vanaf Bangkok met het vliegtuig naar Siem Reap. Nou dit omdat we thuis al het ticket van Bangkok naar Siem Reap hadden geboekt zodat we geen visum voor Thailand nodig hadden. Achteraf geen handige route maargoed, een leer voor de volgende keer. We hebben in Bangkok een ontbijtje bij de 7eleven (supermarkt, zit hier om de 10 meter) gehaald en toen een taxi naar het vliegveld genomen. We moesten hier tot 13.30u wachten. Het was een vlucht van ongeveer een uurtje, prima te doen alleen aan het opstijgen en landen wen ik niet aan.. het hostel was goed te vinden en hebben heerlijk wat gegeten wat boven in het restaurant kan! Wat een luxe.

Donderdag 28 mei:
We hebben een fietsje gehuurd voor een dag, dachten we eindelijk gewend te zijn aan het links rijden/fietsen/lopen kwamen we er tot onze grote verbazing achter dat ze in Cambodja rechts rijden. Even omschakelen maar dit wende al snel! Het was ontzettend warm en kwamen onderweg toevallig een ijstentje tegen, heerlijk! We moesten om 16u weer bij het hostel zijn want we hadden met twee anderen afgesproken om naar de zonsondergang bij het Angkor Wat te gaan kijken. Dit was gratis als je een ticket voor de volgende dag kocht. Het was helaas erg bewolkt,er was dus haast geen zonsondergang te zien. We zijn optijd gaan slapen omdat het morgen erg vroeg dag was.

Vrijdag 29 mei:
Vanochtend ging om 4u de wekker, op naar de zonsopgang bij het Angkor Wat. Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, om 6u was het dan zover. Het was prachtig en ging ontzettend snel. Maar rond deze tijd stond het zweet al op onze voorhoofden en we hadden nog een hele rit te gaan. Met het kaartje konden we ongeveer 8 tempels bekijken, we hebben alleen de grotere bekeken ivm de hitte. We waren ook erg blij toen we rond 11u weer in het hostel waren en hebben gauw verkoeling gezocht. Toen het in de avond wat afgekoeld was zijn we richting de Night Market gelopen en heb ik wat leuke dingen gekocht.

Het verhaal is toch iets langer als gepland maar ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden.

Veel liefs uit Siem Reap

1. Karlijn, Marc, Emiliano:
    30 mei 2015
    Wat leuk om te lezen en weer nieuwe armbandjes voor je verzameling ;) veel plezier samen.. Liefs xx
  2. Irma Bellers:
    30 mei 2015
    wat een leuke verhalen en foto"s weer.wat een belevenis.
    veel plezier nog.
    groetjes Irma
  3. OmaG:
    31 mei 2015
    Jullie hebben al veel meegemaakt en ondernomen.
    Leuk hoor.
    Liefs en groetjes.
  4. Astrid haan:
    8 juni 2015
    Geweldig straks alle verslagen bij elkaar en je hebt een prima boek !