Zoveel indrukken

12 mei 2015 - Krabi Noi, Thailand

Dinsdag 7 mei:
Lang zal ze leven, lang zal ze leven..... Yindi đwy (gefeliciteerd) lieve Miriam! Vanuit hier denken we uiteraard aan je verjaardag.
Na een lange warme nacht kwamen we er in de ochtend achter hoe de airco werkte. Het begon erg regenachtig vandaag. Toch hebben we besloten om naar Patong Beach te gaan met de locale bus. Het was een bijzondere ervaring, je zat schuin achterin zonder gordel. En aangezien de bus vrij hard reed en de weg niet glad is zoals in Nederland moesten we ons goed vasthouden! Ik had gelukkig een reistabletje genomen maar op plaats van bestemming was ik behoorlijk misselijk. We hebben gewandeld langs het strand en lekker gegeten, Patong Beach leefde veel meer als Phuket Town met meer touristen.

Vrijdag 8 mei:
Vannacht weer minder geslapen, er was een feestje onderin het hostel en later waren ze lekker van bil aan het gaan (zoals Klas dat zo mooi kan zeggen) naast ons. Om 11uur namen we de boot naar Ko Phi Phi, het hostel belden voor ons een taxi rond 10u. Top geregeld, vanuit het hostel ging er ook vervoer voor dezelfde prijs maar deze vertrok pas om 10.45u. Leek ons iets aan de krappe kant. De reis naar Phi Phi duurde ongeveer 1,5u. Het was werkelijk schitterend! Terwijl we dachten goed te lopen richting het hostel bleek dit niet zo te zijn haha. We hadden het gehad want het was erg warm en we moesten weer helemaal terug om bij het hostel te komen. Haha hoort erbij zullen we maar zeggen.. Eenmaal bij de kamer aangekomen waarschuwden 2 Nederlandse meisjes die 3 kamers verderop sliepen ons voor onze buren, het was een Russisch gezin en waren erg luidruchtig. We gaan het meemaken. Toen we in de avond na het eten en een wandeling door de stad terug liepen naar het hostel zagen we dat de receptie gesloten was. De receptie waarin de kluisjes staan, de kluisjes waarin mijn tas zat en de tas waar de sleutel van de kamer was. Zucht wat nu? We zagen een noodnummer van het hostel aan de muur hangen en hebben deze gebeld, het vrouwtje was er met 5 min. Nadat we onze verontschuldigingen hadden aangeboden zijn we gauw naar onze kamer gegaan, ze zei het geen probleem te vinden.

Zaterdag 9 mei:
Vanochtend werden we al vroeg wakker door onze Russische buren, helaas hadden de Nederlandse meisjes gelijk. Ze zaten voor onze kamer waardoor het 10x zo hard was. Nadat ik niet meer in slaap kwam heb ik ''vriendelijk" gevraagd of ze wat minder lawaai wouden maken. "No problem girl" zeiden ze met een strak gezicht. Ze gingen op fluister toon verder wat we binnen nog heel goed konden horen, maargoed daarna natuurlijk niet meer ingeslapen. Om 10u stonden we klaar om met de long-tail boot langs verschillende eilandjes te varen. De tocht ging alleen niet door ivm de hevige regen en onweer, de volgende dag gingen we het weer proberen. Toen het iets opklaarde zijn we richting het vieuwpoint gelopen. Wat waren dat veel treden in deze hitte, we hebben aardig wat calorien verbrand haha! Wel slim was dat we boven zagen dat we 30 bath moesten betalen, dit hebben we uiteraard gedaan want we waren niet voor niks helemaal naar boven gelopen. Het uitzicht was prima maar dachten wel zijn we hiervoor helemaal naar boven gelopen? Totdat we zagen dat we nog hoger naar het 2e vieuwpoint konden lopen. Dit stukje was nog vermoeiender door de onverharde smalle paadjes maar het uitzicht is het meer dan waard. Wat mooi! Je kon over het smalle gedeelte kijken tot aan de rotsen en bomen aan de andere kant van het eilnd, dit raad ik iedereen aan die ooit van plan is om naar Ko Phi Phi te gaan! Boven bij het vieuwpoint zat een oud Thais mannetje, hij kreeg mee dat we Nederlands spraken en zei, "mooi he". We keken elkaar aan en moesten lachen, dit hadden we totaal niet verwacht! Hij moest er zelf ook om lachen gelukkig. Toen we met hem aan de praat kwamen bleek hij aardig wat Nederlandse woordjes onder de knie te hebben. Zoals mooi, erg goed, hoe gaat het, mooi weer, Amsterdam. Uiteraard met een leuk Thais accent, geniaal die vent! Hij had zelf ook de grootste lol. Wat ik bijzonder vond is dat ze bij het eten je de kaart geven en dan wachten totdat je een keuze hebt gemaakt. Ik kon niet zo goed kiezen tussen zoveel gerechten dus dit duurde wel even! Vervelend zeg..

Zondag 10 mei:
Hele fijne moederdag lieve mama en oma, ik hoop dat je lang van Lieke's en mijn bloemetje mag genieten!
Vandaag ging de toch langs de eilanden wel door, het was prachtig weer. De tocht begon met breakfast aan zee. We moesten door het water als we op de boot wouden, iedereen kwam met droge kleren over maar ik was net te klein en had al een nat broekje. Eerst kwamen we aan op Monkey Beach, prachtig strandje waar heel veel apen leefden. Geweldig om te zien hoe nieuwschierig en brutaal ze zijn, je moest je zonnebril goed vasthouden omdat hij op je hoofd niet veilig was. Daarna gingen we door langs Viking Cave, hier was een dorpje opgezet in grotten. De gids vertelde dat hier piraten leefde, maar ik heb ze niet met eigen ogen gezien dus of het zo is? Daarna kwamen we aan bij Pi - Leh Bay en Loh Samah Bay, hier mochten we het water in duiken en met een snorkel genieten van al het moois onder water. Het was ontzettend druk daar dus erg leuk om te zien. De volgende stop was Long Beach, hier bevond zich het Shark Point, helaas was er geen haai te bekennen en was iedereen weer snel in de boot. Daarna kwamen we langs The Beach waar de "bekende" film met Leonardo Dicaprio is opgenomen, dit vond ik zelf niet zo bijzonder omdat ik de film niet heb gezien haha. Onze èèn na laatste stop was Maya Bay, wat was het water helder blauw. Bijna niet te geloven zo mooi, ook de eerste keer dat ik dit zie! Het was alleen erg druk op het kleine strand, wat wel voor veel binnenpretjes zorgden. Zoals de touristen die elk mogelijk standje uitproberen om te poseren en zo een hele fotoshoot creeeren, het was geniaal om te zien! Als laatste kwamen we aan bij Bamboo Island, dit eiland was rond en groter en eruggh mooi. Mooi strand en weer een zuiver blauwe zee. Ineens vroegen locals of ze met ons op de foto mochten, we begrepen het eerst niet helemaal omdat wij geen Thais spreken en hun geen Engels. We waren helemaal van slag en voordat we het wisten was de foto al genomen. Aan het einde van de toch hebben we genoten van de zonsondergang. Wat was dat genieten, helaas ging het erg snel. Vergeten te vertellen en niet geheel onbelangrijk, onderweg hebben we aan aanvaring gehad met een andere boot. We dachten allemal dat ons tripje letterlijk in het water zou vallen en hielden ons stevig vast, ook de gidsen. Maar wonder boven wonder is alles goed gegaan. Hier maakt het trouwens ook helemaal niet uit, ze keken er niet eens naar, zwaaiden naar elkaar en vaarden allebei gewoon verder. Zo makkelijk zou het in Nederland niet zijn gegaan. Bij het inparkeren ramde de gids weer een andere boot, sturen was niet zijn sterkste kant vokgens mij. Op de boot hebben we 3 andere backpackers ontmoet, erg gezellig. 2 duitsers en 1 braziliaan, in de avond hebben we samen wat gedronken bij verschillende tentjes op het strand. Een flesje bier kost hier trouwens 65 bath, dat is ongeveer €1,70 en een cocktail kost 130 bath en is €3,45. Caro, het duitse meisje dacht dat ik uit Engeland kwam doot mijn rood achtige haar en witte huid. Op het strand kon je erg leuk zitten, bij een tentje boden ze ons Marihuana aan. We keken elkaar aan en begonnen te lachen, dit kan niet waar zijn toch? Hier op het eiland was het allemaal heel normaal en hoe langer we rondkeken hoe meer mensen we zagen dansen en springen die hadden gebruikt. We kwamen er achter dat we alle 5 de volgende ochtend de Ferry van 10.30u richting Krabi namen, erg toevallig. Het was een gezellige avond met veel informatie en tips die we eventueel kunnen gebruiken!

Maandag 11 mei:
Vanochtend was ik weer vroeg wakker, erg veel last van mijn buik. Gelukkig zakte het al snel af want om 10.30u namen we de boot naar Krabi. Het was erg warm maar we wisten nu de weg dus we waren er gelukkig zo. Later kwamen de backpackers van gister bij ons zitten, nog meer tips gekregen en het was erg gezellig. Het uitzicht, was net als de heen weg prachtig. Zee, bergen, zee, zee en nog meer zee. Toen we weer op het vaste land waren aangekomen hebben we afscheid genomen van de anderen, een taxi gezocht (niet echt gezoch want ze staa als te springen voor je neus als je buiten komt) en zijn naar het hostel gegaan. Hier hebben we onze spullen bedropt en zijn door de stad gaan wandelen, we bleven hangen bij een eet tentje waar we een tijd hebben gezeten aangezien we best moe waren. In de avond zijn we naar een Night Market geweest, dit is een marktje met veel eet kraampjes, kleren, schoenen. Eigenlijk alles wat je je kunt bedenken. Hier was ook een podium met een zangeres waar we ons streetfood hebben opgegeten. Het eten koste trouwens 20 bath, dat is €0,52 cent. We zaten bommetje vol en het was erg lekker!

Dinsdag 12 mei:
Vanochtend hebben we lekker geluierd voordat we aan onze barre tocht met de kayak begonnen, om 12u werden we bij ons hostel opgehaald. Dit bleek ook onze prive gids te zijn. De weg ernaar toe was erg mooi. We zaten los en schuin achterin waardoor je alles wel goed kon bekijken. Onderweg kwamen we een vrachtwagen tegen waar een olifant los achterop de laatklep stond, ik geloofde mijn ogen niet en gaf Manouk een ram tegen haar arm. Het bleek hier allemaal heel normaal te zijn. We wilden er niet over na denken wat er mee zou gebeuren. Het ritje duurde ongeveer een half uurtje en toen kwamen we bij het startpunt van de tocht aan. Het viel ons niks tegen en het bleek dat we ook nog goed konden samen werken ook. Onderweg gingen we opzoek naar monkeys, ze verstopten zich vandaag dus het leek erop dat we pech hadden. Maar toch hebben we er aan het eind een aantal gezien! Hij vertelde dat als ze op de boot sprongen je ze dat met rust moest laten en niet moest aaien want dat beten ze. Dit hebben we dan ook maar niet gedaan. Het was prachtig, het water stond laag in de middag dus we konden tegen de wortels van de bomen kijken. De route ging over open water maar ook door smalle watertjes waar we moesten zigzaggen. Het ging allemaal heel heinig en de gids kon ons soms moeilijk in z'n eentje bijhouden. Bij de tussenstok sneed hij verse ananas en watermeloen voor ons. Het was heel veel en konden het binna niet op haha, hij heeft er gezellig van mee gegeten terwijl hij dat eerst niet wou. Terwijl ik dacht dat ik me goed in had gesmeerd was ik toch mijn benen vergeten, dat word goed met verkoeling smeren en op mijn tanden bijten....

Morgenvroeg vliegen we om 8.40u locale tijd richting Bangkok, ik ben erg benieuwd wat ik van deze grote wereld stad ga vinden. Fijne dag nog in Holandia, wij gaan lekker slapen!

Veel liefs en tot snel!

1. Astrid haan:
    12 mei 2015
    Waauw weer zo'n mooi verhaal !
  2. Anke:
    Leuk verhaal! Veel plezier in Bangkok
  3. Karlijn, Marc, Emiliano:
    12 mei 2015
    Leuk hoor die verhalen heel veel plezier! Liefs x van ons
  4. Annet ottink:
    Wat een belevenissen. Nog heel veel plezier in Bangkok.☺
  5. Klas:
    13 mei 2015
    Hahaha je hebt goed naar mij geluisterd zeg ;-)
  6. Zusje:
    13 mei 2015
    Je schrijft nog langere verhalen dan dat ik dat zou doen! Haha, have fun! Doe geen al te gekke dingen <3
  7. Irma Bellers:
    15 mei 2015
    leuke verhalen.Die blauwe stranden staan ook nog in mijn herinnering .Schitterend!! Veel plezier op Bangkok.Ik verheug me op de volgende verhalen
  8. OmaG:
    19 mei 2015
    Lieke heeft mij geholpen dus nu kan ik je laten weten dat ik de foto's heel leuk vond.